Mik az iskolaéretlenség tünetei?

A mentális életkor azt mutatja meg, hogy a gyermek mentális fejlődése, intellektusa, kognitív részképességei milyen életkornak felelnek meg. A mentális életkor eltérhet a valós életkortól, a gyermeknek lemaradása lehet, de túl is teljesítheti a kortársait bizonyos területeken. A későbbiekben a „lemaradásból” tanulási nehézségek, tanulási zavarok alakulhatnak ki.

A szülők gyakran úgy érzik, hogy „valami nem stimmel” a gyermekkel, pedig látják, hogy okos, ügyes, képes megoldani különböző feladatokat. A családok gyakran bíznak benne, hogy a figyelemzavart, a számolás alapjainak nehéz fejlődését, a nem megfelelő ceruzafogást, az olvasási problémákat és a barátkozási kísérletek kudarcait a gyermek „kinövi”. A legtöbb esetben sajnos nem ez történik! Az iskolaéretlenség tünetei csupán tünetek: a hátterükben megbújó okokat kell feltárnunk! Az iskolaéretlenség hátterében álló okok feltérképezéséhez pedig iskolaérettségi vizsgálatra van szükség.

Az iskola előkészítő foglalkozás kezdetét minden esetben egy komplex iskolaérettségi vizsgálat előzi meg. Ez az iskolaérettségi teszt minden kognitív alapképességet felmér, komplex képet ad a gyermek mentális állapotáról. Az általunk alkalmazott iskolaérettségi teszt a Gibson teszt kicsikre kifejlesztett változata, amelyet ’Kezdeti szükséglet alapú mérésnek’ nevezünk, angol rövidítése: INA (Initial Needs Assessment).

Similar Posts